Saturday, November 26, 2011

Jalan2 jumpa kawan2 / Day-4 : Part 2 (3 Oktober 2011/Isnin)

sampai di Stesen Keretapi ,Ipoh dalam pukul 1 petang...tak lama tunggu...kelihatan Muzill & anak buahnya(lupa pulak apa namanya) berjalan tersenyum2 menghampiri aku yang tengah merokok kat depan pintu stesen...

haha..akhirnya jumpa juga,sebulan sebelum aku pegi Ipoh aku dah kontek dia awal2 dah...dia ni dulu banyak beli jam2 lama dari aku,stok2 lama pun banyak dia sapu...& kalau ada jam2 aku takleh nak repair kat tempat aku...selalunya aku akan hantar pada bomoh jam Muzill untuk dibaiki...boleh tahan juga bomoh tu...

dia juga mempunyai kedai jam online,LT Watch Gallery yang memulakan operasi pada 15/12/2009...kalau ada orang kontek aku nak jam2 Rolex/Panerai atau lain2 jam yang tarafnya mak datuk...aku akan perkenalkan orang tu pada dia...jam aku ciput2 je...hehe...mana mampu nak jual yang lebih hebat...

ada juga dia offer aku untuk tolong jual jamnya yang banyak tu dalam blog aku tapi aku terpaksa tolak sebab takut tak dapat nak handle...jam2 aku sendiri pun kadang2 tersadai lama tak sempat nak letak dalam blog...hehehe...

"Ko datang sini takleh cari makanan orang Sarawak,kena ikut apa orang Ipoh makan"katanya sebaik saja masuk ke dalam kereta...

"Aii...mesti la...nak cari makanan Sarawak buat apa...nilah peluang aku nak makan apa yang kau makan...hahaha..."

jadi,kita orang lepak di Nasi Ayam Hainan...ok gak,aku memang selalu makan Nasi Ayam Singapore...Nasi Ayam Hainan ni sedap lagi...dengan tauge2 nya yang agak besar dari biasa...

"Hah...sapa lagi gemok?aku ke Muzill?" tanya aku pada anak buahnya...

"Tak tau...."jawabnya

"Hahaha...jawapan selamat..."kata Muzill

Lepas makan,kami ke poslaju...ada satu kotak besar hasil tangkapan aku di KL aku nak kirim balik ke Sarawak,tak larat nak usung sana sini...dah setel,barulah kami ke rumah ayah Muzill,Dato' Mansor Ahmad di Meru...

pakcik Mansor memang best orangnya,banyak cerita & sungguh mesra alam...bukan hanya aku yang kata...blogger2 jam lain yang pernah berurusan dengan beliau memang tau la... :)

kat tingkat atas rumah,ada satu almari besar menempatkan koleksi2 jam beliau & Muzill...sebenarnya ada gambar aku ambik,tapi hilang pulak dalam memori kamera aku..aiseh...sayang betul...berikut ada sebahagian dari koleksinya :

Maurice Lacroix

sekitar pukul 6 petang,aku & Muzill pegi ke rumah baru Muzill yang terletak kira-kira 100 meter dari rumah ayahnya...

kedatangan aku disambut oleh jam dinding Orient Monster,hihihi...letak atas meja makan je,sebab dinding belum ada paku...

baru lagi beb...masih banyak yang kosong...& aku yakin semuanya dah berubah sekarang kerana Muzill baru je kahwin baru2 ni...selamat pengantin baru aku ucapkan... :)

ni pula rumah yang berdepan dengan rumah Muzill,katanya seorang arkitek...gaya rumah pun memang mencerminkan dia seorang arkitek..tengok la mana dia letak tingkapnya..disebalik atap...

ni dia bilik tempat aku sebagai tetamu,malam2 Muzill akan tarik tilam dari bilik yang satu lagi & lepak2 dengan aku..tak tau la sama ada dia takut hantu atau suka cerita2 sambil baring-baring sampai la tak sedar diri lagi...hahaha...

pada sebelah malam,kami ke Restoran Pakeeza untuk makan malam,memang perjalanan aku di semenanjung ni penuh dengan acara makan-makan...

turut bersama pada malam itu adalah Ustaz Rahmat yang dulunya bekerja di tempat yang sama dengan aku di ABF/Petronas,Bintulu...sekarang dah berpindah kerja pula ke Universiti Teknologi Petronas di Tronoh

Isteri Ustaz Rahmat lah yang mengajar aku macamana cara nak mencukur rambut bayi yang berumur 7 hari..kat atas tu adalah gambar yang terbaru...anak buah aku yang aku cukur rambutnya pada 19/11/11 yang lepas

selepas makan malam di Pakeeza,kami jalan2 di pasar malam...dapat la beli lagi sikit2 benda untuk dibawa balik ke Sarawak...

bersambung...

4 comments:

  1. tapi tak jumpa kau,tour rasa macam tak lengkap sikit...hehehe...

    ReplyDelete
  2. tu la.. aku frust gak masa tu tak dpt jumpa ko.. hadoi...

    ReplyDelete