Saturday, June 27, 2009

the making of....

tadi aku ambik gambar jam BENTIMA utk di'preview'kan hari ni....teringat pulak ada beberapa kwn2 yg tanya kamera apa yg aku pakai....mahal ke?kat mana belajar bab fotografi ni...macamana nak dptkan background yg cantik2?

aku pakai kamera digital biasa je...yg terbaru ni pun aku beli dari lelong.com.my dgn harga rm280 termasuk pos....jenama kodak 8.1 megapixels.....ni kamera yg ketiga aku beli...yg 2 dulu dah rosak...aku cuma baca instruction manual kamera tu je...tak minat fotografi pun sampai nak tau terperinci & ambil kursus...background?

ni la aku nak cerita ni....

utk background jam aku ambik dari buku2 je...tapi yang aku suka adalah buku national geographic sbb warnanya yang terang & jelas

bilik di tingkat atas nilah 'studio' aku...kat sini cahayanya memang sesuai

kali ni aku nak pilih gambar katak ni sebagai background,aku pilih gambar ni kerana warnanya yg aku rasa sesuai dgn jam BENTIMA yg akan dipublish sekejap lagi

mcm nilah rupanya sebelum diedit

mata katak masih nampak lagi

tulisan pun tak jelas

lepas close up + edit + crop nanti ok la tu...katak memang tak nampak lagi dah...

klik sini utk melihat gambar2 yg telah diedit


No comments:

Post a Comment