Friday, July 24, 2009

199. SEIKO AUTOMATIC (RM270)

casing stainless steel lebar : 36mm / lug to lug : 41mm

automatic 17 jewels

cermin baru


movement telah diservis & masa tepat

tahun lepas kawan aku kata dia nak bagi aku jam seiko free tapi rosak la...happy la aku,yalah...free...walaupun rosak,tak kisah...masa dapat jam tu rupanya dia bagi seiko quartz tiruan..ceh,rupanya dia tak tau mana yg ori mana yg tak...mana auto,mana yg bateri...jadi jam tu aku buang lah,malas nak repair...tak berbaloi...tapi tali & claspnya aku simpan mungkin ada gunanya di kemudian hari...& skarang ni,tali & clasp seiko tiruan tu aku pasangkan pada jam ni sbb aku takde stok tali jam seiko lagi...ha..ha..


2 comments:

  1. salam. tuan, mcm mana nak tahu jam SEIKO original ke tak?

    ReplyDelete
  2. Slm,panjang topik tu kalau nak dijawab tuan & aku pulak takde masa nak taip,jawab singkat sangat nanti,aku pulak yang tak puas hati..jadi,tuan boleh google je,banyak artikel ditulis tentang fake vs genuine seiko ni,siap dgn gambar apa semua,asal tahan baca je..salam maulidurasul tuan

    ReplyDelete