Wednesday, September 1, 2010

31 Ogos 2010...

buat apa masa hari merdeka ari tu?aku kerja...kerja masa public holiday taklah sibuk sangat,boleh la aku buat projek sikit...projek warnakan balik jarum saat jam yang dah rosak

lepas uruskan hal2 kerja & kontraktor di loji,aku balik la ke kabin untuk memulakan upacara mari mewarna...tool nak cabut jarum jam takde,tolak pakai screwdriver je...lain kali aku nak beli tool yang betul...dulu tak beli sebab ingatkan takde nak pakai...

spray ambik dari rumah...warna merah & hitam je ada aku jumpa dalam stor...takkan nak warna hitam pulak...atau pun nak beli spray kaler oren yang baru hanya untuk semburkan warna pada benda yang kecik je tu...merah pun merah la...

takleh pakai la petua detik 12 tu...sembur 2 meter dari jarum jam..hehehe...kurang setengah meter baru jadi...

sembur pun tak boleh secara terus...takut tebal sangat warnanya nanti...& takleh jugak tekan sikit2...nanti titik semburan terlalu besar & permukaan yang nak diwarna akan membentuk bintik2 kasar...kena sembur dari kiri ke kanan dari jarak jauh...

kali pertama buat ni,nasib baik menjadi...

dikeringkan dalam masa setengah jam & letak balik ke tempat asal...

barulah sedap mata memandang...

1 comment: