Sunday, October 16, 2011

Jalan2 jumpa kawan2 / Day-2 : Part 1 (1 Oktober 2011/Sabtu)

malam ni malam Konsert 2 Raksasa Sweet Charity + Blues Gang di Stadium Merdeka...nanti la cerita tu...

pada waktu menghampiri tengahari,kami ke Kpg Kebun Baru di Banting,walaupun dah habis bulan Syawal tapi rumah terbuka Aidilfitri masih ada...kami berkunjung ke rumah tukang kayu kepada Tuan Saiful yang aku lupa apa namanya...gambar pun tak ambik sebab lepas aku ambil gambar di atas tu aku terus makan...tak ingat nak ambil gambar lagi dah...hahaha...

bersama bro Kamal,seorang usahawan produk kulit...kedainya,Rushai Leather terdapat di Plaza Alam Central,Shah Alam & di Amcorp Mall,P.J.

Rushai tu apa maksudnya,aku bertanya....o...itu gabungan nama ibu & ayah aku,kata Kamal...tak pula aku tanya apa nama ibu & ayahnya...tapi dalam hati meneka2...Rusmah + Haizan,Rusnani + Haikal....Rusli + Hainon...hehehe....

nak tengok produk Rushai,boleh cari di facebook : Rushai Leather


di sebelah rumah si tukang kayu ni ada satu rumah kecik...kecik je,dalam 4m x 4m...sayang aku tak ambik gambar keseluruhan rumah dari jarak jauh...kat bawah rumah kecik tu ada la basikal lama...

skuter/vespa lama...

kat dalamnya ada lagi barang2 lama...rumah rehat je ni...ada sofa panjang satu,kalau tido kejap lepas makan tengahari memang cun...on kipas...letak no 3...termenung kejap...tido....



kolektor barang2 antik ni selalunya low profile je & mudah didekati,contohnya Datuk Anuar yang di sebelah Tuan Saiful ni...beliau merupakan bekas Pengerusi Pos Malaysia...& merupakan ayah kepada Loque,gitaris kumpulan Butterfingers...aku pun minat kumpulan ni,terutama di awal kemunculan mereka pada lewat 90an...album Butter Worth Pushful adalah album yang paling aku minat...

buku ni pula adalah salah satu contoh dokumen berharga dari sudut penulisan komik & kartun di Malaysia yang ditulis serta dilukis sendiri oleh seseorang di tahun 50an yang dikenali sebagai Tuan Mud...dua dari kisah dalam buku ini tiada informasinya pada Dewan Bahasa & Pustaka/Arkib Negara

tulisan jawi (sesetengahnya ditulis dalam tulisan Siam) begitu kemas dengan tiada kesilapan terdapat pada mana2 mukasurat

jangan cerita banyak sangat tentang buku ni dalam blog nanti...nanti kolektor lain datang cari aku pulak...pesan Tuan Saiful...

ok..ok bos...hehe...

bersambung...

No comments:

Post a Comment