Wednesday, September 16, 2009

TISSOT

jam ni tak berfungsi pada mulanya...setelah enjin dibersihkan dengan menggunakan dust blower je dia jalan elok selama 10 minit,lepas tu stop...aku ketuk2 jam sampai tercabut jarum saatnya padahal tak kuat sangat pun

tadi hantar kat kedai jam,suruh tukang jam aku servis...lepas raya la nanti ambik

casing krom je,kalau stainless steel tadi....fuh...

kata tukang jam tu tadi pin jarum saatnya dah haus...tak dapat pasang balik,tengok la nanti macamana dia nak buat,takde jarum saat pun aku tengok jam ni mcm ok je...

crown ni aku tak pasti asli ke tak...kalau ada crown yang tulis 'tissot' tu lagi cun,kalau crown yang huruf 'T' je aku rasa tak best sebab tu cuma untuk jam model yang baru...jadi,lebih baik kosong je...omega lama2 pun ada gak crown dia takde tanda...

hold dulu la jam ni,rasa nak simpan pakai sendiri je...

2 comments:

  1. salam hari raya bro..

    best ayat ni.. "hold dulu la jam ni,rasa nak simpan pakai sendiri je..."
    kalau nak jual bg tau k.. nak booking leh tak?

    tq

    ReplyDelete
  2. nak buat camne...dah citarasa aku dgn jam2 yg lusuh mcm ni,terutamanya 'tissot'leee...suka tengok tulisan jenamanya yang lama berbanding dgn yang baru/moden...belum nak jual lagi bro...

    ReplyDelete