Thursday, January 14, 2010

327. SEIKO MONSTER ORANGE DIAL / USED (SOLD)

Jam ni aku beli pada 18/11/2009 untuk koleksi sendiri,tapi kenapa nak dijual balik?

Sebab masa aku beli dulu,aku tak perasan yang luminous marker yang sepatutnya berada pada bulatan kecil pada bezel tu takde.Walaupun aku bukan seorang diver,sebagai operator loji & keadaan tempat kerja yang gelap pada sesetengah tempat memerlukan aku mempunyai jam yang begini untuk memudahkan kerja aku...tapi kalau dah marker yang penting itu hilang...susah gak...jadi aku ambil keputusan beli yang baru lagi...yang lama ni aku nak jual murah je,harap ada la orang yang tak kisah marker tu takde

Bezel jam Omega diver aku terlalu keras untuk diputarkan,sebab tu aku lebih selesa guna jam Seiko Monster semasa bekerja di loji...bezelnya berputar lebih lancar,senang nak kira masa

cermin masih cantik berseri,walaupun pernah beberapa kali bergesel dengan tangga besi,vessel2 di tempat kerja,dinding simen...sikit pun belum calar...perlu diingatkan,cermin sebegini hanya akan calar apabila ia bergesel dengan kuat pada permukaan yang kasar...sekuat mana daya geserannya,tak berani pulak aku nak cuba...lainlah kalau cermin sapphire

keseluruhan casing masih baik,calar2 yang halus je,tak begitu nampak pada pandangan sepintas lalu

tali telah aku tukarkan kepada tali getah replika SEIKO Z20,pagi tadi aku cari tali getah yang original di kedai takde,rata2nya cakap dah abis...nak order dari ebay pun aku tengok macam serupa saja,entah2 replika jugak bila dah sampai nanti...tali stainless steelnya telah aku buka & pasangkan ke Seiko Orange aku yang baru...tali stainless steel Seiko Orange aku yang baru tu pulak,aku buka dan simpan dengan tujuan nak jual pada yang memerlukan,takleh pasang kat jam ni sebab harganya nanti melambung lagi...

walaupun replika,tali getah ni boleh tahan jugak kualitinya...tapi kalau ada yang ori lagi baik

BUYER : AJRUN,BINTULU.

2 comments:

  1. harga last yg d offer..??

    kuching buyer..

    ReplyDelete
  2. RM500...tapi dah dijual pagi tadi...kalau kau nak yang baru,aku boleh dapatkan rm650 untuk tali getah & rm700 untuk tali stainless steel...kena bagi deposit 50% dari harga jam & kena sabar menunggu... :)

    ReplyDelete