Tuesday, May 17, 2011

654. ELGIN (SOLD)

stainless steel case 32mm x 18.5mm

ukuran dari hujung lug atas ke hujung lug bawah 39mm

jarak antara dua lug untuk tali 15mm

dailnya tak bersambung sepenuhnya pada movement jam sebab takde skru untuk bahagian bawah dail (bawah pukul 6 tu)

skru atas ok

skru kat bawah bukan setakat takde,bahkan lubang untuk skru tu dimasukkan pun aku tengok penuh dengan gam sebab pemilik asal jam ni dulu guna gam je untuk melekatkan bahagian bawah tu pada movement jam

kesan2 gam masih terdapat pada bahagian tu semasa aku ambik gambar & sekarang dah takde lagi kerana telah dikikis untuk aku check keadaan lubang skru

aku tak pasti macam mana nak buat,nak cari skru kecik tu satu hal...nak korek balik lubang yang dah penuh dengan gam yang keras tu pulak satu hal......mungkin ada tukang jam berpengalaman yang boleh setel benda ni...ataupun guna gam lagi untuk menyenangkan cerita

jam jalan elok,ketepatan masa aku tak check

belum diservis

klik di sini untuk jam2 yang lain

BUYER : SAIFUL RAIS B. SHAIKS SALIM,PETALING JAYA.

No comments:

Post a Comment