Sunday, May 1, 2011

PASKAR / Part 2

masa menemani anak aku yang kena tahan di wad sebab cirit birit dua hari lepas,aku bawa jam ni (& jam2 lain yang belum dibersihkan) sekali untuk aku polish...kalau kena tido kat hospital ni,mesti ada benda nak dibuat untuk mengisi masa...baca buku ke,bawa radio kecik ke,apa2 lah...ada aku tengok sorang mamat tu bekal peralatan untuk membuat jala lagi...rilek je dia menganyam jala sebelah katil tempat ahli keluarganya yang sakit tu...kalau takde benda2 ni,kita akan rasa masa akan jadi semakin lambat berjalan...kita je rasa,tapi sebenarnya masa maintain je jalannya

yang hitam2 tu adalah karat2 silver...biasanya kita tengok hijau je...tapi kalau dah terlalu lama,ia akan bertukar menjadi hitam...tebal pulak tu...taklah susah sangat nak menghilangkannya,yang susahnya adalah karat2 yang terdapat pada sudut2 sukar jam seperti di celah2 lug dan di antara casing & cermin...

oklah ni,ada masa nanti polish lah lagi

silver wooo...silap2 tak jadi aku jual nanti...hahaha...

lug sebelah atas ok,masih rata

lug sebelah bawah bengkok sikit...tapi takpe,biar je...

aku cuba padankan dengan tali Nato G10 18mm,tapi tak cun...

tak cun...tak cun...kena cari tali lain ni...kulit lagi bagus...

yang macam ni ok rasanya...tapi mahal,rm130 termasuk pos dari US

Nato G10 Leather macam ok je...macam tak ok pun ada jugak

aaa...yang ni ok,rm80 termasuk pos dari US...mungkin aku ambik yang ini

tapi takpe,hantar servis/repair dulu jam ni...aku nak hantar ke tukang jam kawan aku di Lahad Datu,Sabah hari Isnin nanti

confirm jalan elok nanti,baru beli tali...

satu lagi,cermin dia nak tukar ke tak...nak tukar ke tak...nak tukar ke tak...nak tukar ke tak...

aaaa.....

tido la dulu...pagi nanti sambung fikir balik

No comments:

Post a Comment