Thursday, March 24, 2011

584. CLINTON (SOLD)

stainless steel case 28mm x 30mm

saiz lug 20mm..sesungguhnya aku telah kehabisan stok tali 20mm...maka takdelah tali untuk jam ni...tali nato ada la...mana cun

nak tengok enjinnya,kena buka dari depan...sebab tool takde,aku tak dapat buka laa...

guna pisau pun boleh untuk buka jarum2nya semua,tapi takut bengkok pula nanti & dial calar2...baik tak payah

jam ni memang tak jalan masa mula2 aku dapat,sebab tak jalan aku simpan dalam kotak je...tadi ada masa sikit nak jenguk jam2 yang belum dibersihkan

yang ni aku buang semua bahan2 luminous yang dah retak2 & kembang kat jarum jam + minitnya,selepas tu jam tiba2 jalan elok untuk 10-15 minit,rupa2nya bahan luminous tu dah melekat sekali pada dial jam

kepala crown ada goyang2 sikit

ketuk2 sikit dia jalan lagi dalam setengah jam

ketuk2 banyak kali sampai sekarang dah 3 jam dah jalan elok & masa pun tak lari

tapi,eloklah jam ni diservis dulu

barulah umurnya panjang

klik di sini untuk jam2 lain

No comments:

Post a Comment