Saturday, February 28, 2009

*** jual nama bapak

kalau nak mmbeli brg dr mudah.com kena hati2...kat situ la senang seller menipu sbb takde sistem feedback mcm di ebay/lelong...ramai jugak yg kena berdasarkan forum2 yg aku baca...sedangkan ebay malaysia sndiri ada jugak yg menipu...hati2 la dgn pnjual ebay yg baru dpt 0 point atau point yg dibuat mcm sendri bikin saja...taklah semua,tp kalau offer dah terlalu murah & mcm tak logik je...kena fikir betul2 la....kalau jumpa face 2 face ok...yg masalahnya seller d smnanjung...buyer d sabah...macamana nak jumpa tu?

jadi,kalau nak selamat,suruh la seller tu hantar dia punya salinan2 dokumen spt IC,buku akaun bank yg nama & nombornya dpt d lihat dgn jelas...kalau nak lebih lagi,suruh la dia bagi salinan bil2 air/karan/telefon/kredit kad dia yg nama & alamat rumahnya boleh dilihat dgn jelas...atau mintak no telepon tmpt kerja dia...tu semua penting tu...kalau dah percaya baru la boleh deal dgn senang hati di lain hari...

aku?kalau kat sabah & sarawak ni...aku dah bagi nama seller aku di ebay(jamlama) yg 100% feedback positive pun org masih takut nak beli...jadi,aku jual la nama bapak aku untuk pengesahan yg aku ni seller/org yg boleh diharap...aku bagi no. hp bapak(0138119999) aku je utk buyer yakin aku ni bukan penipu...& suruh dia org google namanya...engkorang d semenanjung nak google jugak?boleh la...sila ke google,taip nama Fauzi Saadi Diol & klik search...

lepas tu mmg korang terus 'beriman' dgn aku lah...gerenti...

No comments:

Post a Comment