Wednesday, February 11, 2009

Kamera Baru + Preview Oris GP




huh...akhirnya terpaksa jugak aku beli kamera baru,tapi dah malam dah ni,tak sesuai ambik gambar pada waktu malam...apa?pantang?bukan sebab pantang laaa...apa la korang...siang hari la sesuai ambik gambar sebab ada cahaya semulajadi...

ada jugak yg emel nak tengok jam2 lain tadi...dari semalam dah...ada jugak yg mcm tuan besar,suruh(atau boleh dikatakan memaksa) aku releasekan semua gambar2 jam aku yg aku simpan sbb kononnya dia tau aku banyak jam,mungkin jiran dia bomoh.....ye la...memang ada la jam2 lain, tapi aku simpan dulu sebab nak test ok ke tak...nak kata banyak tu takde la...mesti la kenal jam sendiri dulu sebelum jual,kenalpasti kelemahan2nya,takkan semua tip top je...ok ke tak servisnya,performancenya(mcm bapak ayam pulak)...

ok,takpe..aku release satu je la dulu ok encik xxxxx....

jam oris goldplated ni aku dapat dari UK,baru tadi aku polishkan sbb keadaannya yg berdaki sana sini...omputih mana la tuan punya jam ni dulu..tak sayang jam betul....tali kulit yg asal pun dlm keadaan daif dan berbau rokok...tapi aku dah tukar pin dia & pasang tali kulit 16mm yg baru(calf leather)berkualiti tinggi....cermin masih ok,tak pecah..calar2 je...gambar yg aku attach ni diambik oleh seller/collector yg asal...dah siap test nanti,baru aku ambik gambar baru(dan sudah tentu dgn kamera yg juga baru) & publishkan....

No comments:

Post a Comment